STAVANGER

Ønsker du å bo sentrumsnært men samtidig ha sjø og skog som nærmeste nabo? Bo billig og bra! Ingen dokumentavgift.

Rosenli 17

4015 STAVANGER

Prisantydning: 2 190 000,-
Andel fellesgjeld: 12 346,-
Omkostninger: 12 295,-
Totalkostnad: 2 214 641,-
P-Rom: 51 kvm.
Bruksareal: 61 kvm.
Bruttoareal: 66 kvm.
Eierform: Borettslag
Eierform tomt: Fellestomt
Tomteareal: 29856 kvm.
Antall soverom: 1
Fellesutgifter: 3 263,- i Mnd.

Visninger

søn. 9.2 | 14.00 - 15.00

Ansvarlig megler

Therese Nygård
Eiendomsmegler MNEF
Therese.nygaard@verdi-eiendom.no
Mob: 90 87 65 32
Tlf:

Denne presentasjonen av eiendommen er ikke en komplett salgsoppgave.

Standard

Det er få steder i byen med så formidabel utsikt og samtidig kort vei sentrumskjernen og alt det har å tilby.

Tårnhusene i Rosenli er ganske unikt utformet og er tegnet av den anerkjente arkitekten Louis Kloster. Han klarte å skapte sentrale høyhus sammen med skog, hav og himmel.

- Lys leilighet i 3.etg, flytt rett inn!

- Fellesutgifter inkl. bl.a. tv-pakke, internett, forsikring, vaktmester, kommunale avgifter og kapitalkostnader.

- Stort soverom med himmel og hav som utsikt

- Soverommet skilles fra stuen med en praktisk skyvedør

- Innglasset balkong på 10 kvm

- Moderne og lyst kjøkken med god skap- og benkeplass

- Badet er godt utnyttet med dusj, servant og plass til vaskemaskin. Vegghengt wc og servant er separat

- Porttelefon, villavent avtrekk, bod i kjeller og heis i blokken

- Opplegg til ladning av el-bil

Beliggenhet

Rosenli 17 ligger i et meget populært boligområde like utenfor sentrum av Stavanger. Her kan en velge mellom fin arkitektur i de eldre gatene rundt Storhaug, flotte turmuligheter rundt Rosenli og Godalen med strender, friområder og maritimt miljø. Stille og rolige omgivelser, men ikke lenger unna sentrum enn at man kan benytte det som nærbutikk dersom det skulle være ønskelig. For barn finnes barnehage, skole, fotballøkke og lekeplasser i nærheten - Alt i alt et perfekt sted for barn, unge og voksne i alle aldre.

Herfra får du blant annet nærhet til badestrand med flotte bademuligheter, grill og stupebrett. Samt flott skog, fotball og Egeland Diskogolfbane. Masse gøy å finne på i umiddelbar nærhet.

Adkomst

Se kartlenke på Finn.no. Det er skiltet med visningsskilt fra Verdi Eiendomsmegling til fellesvisning.

Innhold

3 etasje: Entré, stue, kjøkken, wc, bad/vaskerom, soverom og innglasset balkong.

Bod i kjeller.

Areal

P-rom: 51 kvm
P-rom inneholder: 3  Entré, stue/, kjøkken, wc, bad/vaskerom og soverom.

Bruksareal: 61 kvm
Bruttoareal: 66 kvm

BRA 3. etasje: 61 kvm

Arealene er hentet fra en eldre våtromsrapport datert 29.08.2013 og er ikke etterkontrollert av megler. Denne er ikke gyldig lengre og dermed ikke medtatt i salgsoppgaven som et vedlegg. Det er ikke foretatt ny våtromsrapport siden den gangen.

Byggemåte

Blokkbebyggelse.

Oppvarming

Varmekabler på bad. Ellers elektrisk oppvarming.
Dersom det er rom i boligen som ikke har vegg-/fastmonterte ovner så følger det heller ikke med ovner i disse rommene.

Parkering

Felles oppstillingsplasser på borettslagets tomt

Nye "smarte" elbil-ladere er kommet på plass, og er klare til bruk. Laderne er i utgangspunktet "låst" slik at de ikke kan benyttes av uvedkommende. Dette sikrer at tilgangen til laderne er forbeholdt beboerne. Tilgang til laderne bestilles via vaktmester på epost-adressen vaktmester@rosenli.no.
Prisen for bruk av laderne er satt til Lyse sin "totalpris" + kr 1,50 i tilleggsavgift pr kWh (for å dekke investeringen i ladestasjonene). P.t vil det bli regnet en pris på kr 2,50 pr kWh, men denne vil bli justert når forbruket avregnes. Det vil bli avregnet et månedsbeløp på kr. 500,- - dette utgjør et forventet forbruuk på 200 kWh, men dette vil bli tilpasset gjennomsnittlig forbruk etter at den første avregningen er blitt foretatt. Når brukeren er registrert, får de tilgang til en oversikt over forbruket vi nettstedet https://my.wallbox.com/ eller via en mobil-appen Wallbox som finnes på Google Play (Android) eller AppStore (iPhone)

Vei, vann og avløp

Offentlig vei, vann og kloakk

Reguleringsmessige forhold

Boligen er regulert til boligformål. Megler har reguleringsplanen for området forøvrig tilgjengelig på kontoret. Interessenter og kjøpere blir tilsendt disse på forespørsel og oppfordres på generell basis å gjennomgå dokumentene.

Energimerket

Ved salg og utleie av boliger skal det legges frem en energiattest med et energimerke, jf. energimerkeforskriften. Selger har på tross av meglers oppfordring, ikke fremskaffet dette.

Heftelser/servitutter

Det er lovbestemt panterett til borettslaget.

Diverse

Hvitevarer, som ikke er integrert i innredning, medfølger ikke i handelen. Dette avviker fra bransjenormen til Norges Eiendomsmeglingsforbund.

Plantegningen er kun ment som en illustrasjon og kan avvike fra faktiske forhold.

Styreleder kan også informere om følgende:
- De elektriske tavlene er nylig oppgradert, og hovedtavlene oppgraderes 29.10.2019
- Nye stømmålere forventes å være på plass 22.10.2019

Styret har bestemt, så lenge økonomien tillater det, at fellesskapet skal bekoste utskifting inntil kr. 8 000,- per bereder. Andelseier er nødt til å ta i mot tilbudet fordi de kan bli gjort økonomisk ansvarlig dersom lekkasjer oppstår og de ikke har skiftet over 20 år gammel bereder gjennom dette tiltaket, eller privat. Totalkostnaden er ca. kr. 10 800.- per bereder.

Fellesutgiftene inkluderer

bl.a.
- Betjening av andel fellesgjeld.
- Utvendig vedlikehold.
- Forsikring av bygningen.
- Tv-pakke (tilleggsytelse).
- Internett (tilleggsytelse).
- Eventuelle tjenester for felles tomt.
- Styrehonorar, forretningsførerhonorar og revisjonshonorar.
- Kommunale avgifter.

Andel fellesgjeld

Kr. 12 346,-
Spesifikasjon av lån:
Lånenummer: 96867155128, Handelsbanken
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 29.01.2020: 2.65% pa.
Antall terminer til innfrielse: 10
Saldo per 29.01.2020: 3 720 853
Andel av saldo: 12 346
Første termin/første avdrag: 30.09.2010 ( siste termin 30.06.2022 )

Solgt 'som den er'

Eiendommen selges i den forfatning den er under visning. Salget følger Avhendingsloven § 3-9: "Endå eigedomen er selt "som han er" eller med liknande allment atterhald, har eigedomen likevel mangel der dette følger av §§ 3-7 eller 3-8. Eigedomen har også mangel dersom han er i vesentlig ringare stand enn kjøparen hadde grunn til å rekne med ut i frå kjøpesummen og tilhøva ellers." Kjøper kan derfor ikke påberope seg noen andre bestemmelser etter avhl. Kapittel 3, enn det som følger direkte av § 3-9. Dette reduserer selgers ansvar etter avhendingsloven og vil være en del av kontraktsvilkårene, dersom man ikke reserverer seg mot avhl. § 3-9 ved budgiving. Opplysninger om innvendige arealstørrelser i salgsoppgaven er hentet fra takst på eiendommen. Opplysninger i salgsoppgaven er godkjent av selger.

Budgivning

Som kjøper hos Verdi Eiendomsmegling kan du kreve alle bud dokumentert og fremlagt. Dette medfører at du som budgiver må akseptere at ditt bud kan bli fremlagt for eventuell kjøper. Alle bud skal gjennomføres skriftlig. Ikke bare første bud, men også budforhøyelser skal gis skriftlig til megler. Både e-post, SMS og nettbaserte budgivningsplattformer vil oppfylle kravet til skriftlighet. I tillegg må alle budgivere legitimere seg ved inngivelse av det første budet. Budgiver må også informere megler muntligpr. telefon om sin budgivning for å sikre at alle bud er registrert. Megler skal skriftlig bekrefte til budgiver mottagelsen av budet. Hensikten er å sikre dokumentasjon av hele budrunden. Megler tar ikke noe ansvar for forsinkelser på el- eller telenettet. Det forekommer at fristene for å akseptere bud blir kortere etter hvert som det kommer inn nye bud. Det er budgiver som setter fristen for når et bud må være akseptert og denne fristen er absolutt.
Det betyr at dersom selger velger å akseptere budet, må kjøper få beskjed om at budet er akseptert innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter å legge inn bud til tett opp mot en annen budgivers akseptfrist er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler eller at bud allerede er akseptert. Megler har ikke anledning til å formidle bud som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte vising. Skulle en budaksept ikke være mottatt av budgiver grunnet forsinkelser på el- eller telenettet, eller at megler ikke har kommet i kontakt med budgiver av annen grunn før fristens utløp - er likevel aksepten gyldig under forutsetning av at megler har forsøkt å gi aksept før fristens utløp. Se for øvrig forbrukerinformasjon om budgivning.